CARI BIODATA PROFILE, CERITA ARTIS

Golden Dragon - Tune Studios Terbit Album Mandarin


Golden Dragon Dibawah Label Tune Studios Terbit Album Mandarin

Pemenang atau juara redAMP 2010, Golden Dragon mengakui mereka merasa cukup bangga dan gembira karena dapat bekerja sama dengan Roslan Aziz untuk menerbitkan album pertama mereka. Grup berasal dari Indonesia ini adalah artis pertama di bawah label Tune Studios dan kini sedang menjalani proses rekaman di studio yang terletak di pusat perbelanjaan Harbour Place Mall, Klang.

Dalam konferensi pers yang diadakan baru-baru ini, kelompok ini memanfaatkan untuk memperkenalkan kelompok mereka kepada penggemar musik Malaysia. Memiliki tujuh orang anggota berbangsa Cina, kelompok ini agak unik karena mereka memperjuangkan irama Pop Rock dalam bahasa Mandarin.

Meskipun begitu, bukan semua anggota fasih berbahasa Mandarin, tetapi hanya seorang, yaitu vokalisnya, Icun Lin. Anggota lain, Bertho Yu (keyboardist), Dhanny Ji (gitar), Andre Wu (Bass), Henzt Wei (drum), Sanley Zhong (vokal) dan Steve Zhang (vokal) hanya fasih berbahasa Indonesia.

Menurut Icun Lin, Golden Dragon akan menggunakan kesempatan bersama Tune Studios ini untuk melebarkan sayap ke tingkat internasional.

"Kami yakin dengan bimbingan Abang Roslan, album pertama kami ini akan mendapat sambutan yang baik. Kami tetap percaya kepada dia untuk menerbitkan album ini. Jelas Abang Roslan, dia menginginkan sebuah album berbahasa Mandarin yang lain dari lain. Semua lagu dalam album ini adalah ciptaan kami sendiri. Dari 20 buah lagu yang ada, kami telah memilih 11 buah lagu terbaik untuk dicatat, "jelas Icun.

Golden Dragon Roslan Aziz Guna Tune Studios Terbit Album Mandarin
Gambar Roslan Aziz dan Golden Dragon - Tune Studios Terbit Album Mandarin

Sementara itu, Roslan Aziz juga mengakui dia merasa cukup senang untuk merilis album Golden Dragon. Untuk Roslan ini adalah satu lagi pencapaian dalam karier seninya.

"Ini adalah proyek pertama Tune Studios sejak kami mulai beroperasi pada Juli lalu. Untuk saya, kerjasama ini mencatat sejarah buat saya karena sebelum ini saya tidak pernah menerbitkan album Mandarin. Saya rasa cukup bangga karena dapat bekerja dengan kelompok yang sedang menciptakan nama di Indonesia ini.

Saya tidak melihat penggunaan bahasa Mandarin ini sebagai satu halangan untuk saya mengetengahkan kelompok ini. Musik adalah untuk semua. Mungkin ada yang tidak yakin, tetapi hakikatnya pasar musik Cina sangat luas.

Untuk memastikan album ini mendapat sambutan baik, saya kena pastikan kami mendapatkan hasil yang terbaik, dan inilah tantangan yang harus saya hadapi. Secara pribadi, saya melihat Golden Dragon sebagai sebuah kunpulan yang ada identitas sendiri. Mereka tidak terikut-ikut dengan gaya presentasi kelompok lain. Malah, mereka juga cukup yakin untuk memperjuangkan bahasa Mandarin meskipun tahu bukan mudah untuk mendapatkan tempat di Indonesia, "ujar Roslan Aziz.

Album yang akan menjalani proses mastering di New York, Amerika Serikat ini diperkirakan akan siap pada bulan Oktober depan. Jika semuanya sesuai jadwal, ia akan diluncurkan pada Tahun Baru Cina 2012. Album ini akan didistribusikan di Indonesia, Malaysia dan beberapa negara ASEAN lainnya. Pembuatan album ini dibuat karena adalah bagian dari hadiah yang dijamin ketika Golden Dragon dinobatkan sebagai pemenang periode hari.Pemenang redAMP 2010, Golden Dragon mengakui mereka merasa cukup bangga dan gembira kerana dapat bekerjasama dengan Roslan Aziz untuk menerbitkan album pertama mereka. Kumpulan berasal dari Indonesia ini adalah artis pertama di bawah label Tune Studios dan kini sedang menjalani proses rakaman di studio yang terletak di pusat membeli-belah Harbour Place Mall, Kuala Lumpur.

Golden Dragon Perjuang Irama Pop Rock Bahasa Mandarin

Dalam sidang akhbar yang diadakan baru-baru ini, kumpulan ini menggunakan untuk memperkenalkan kumpulan mereka kepada peminat muzik Malaysia. Memiliki tujuh orang ahli berbangsa Cina, kumpulan ini agak unik kerana mereka memperjuangkan irama Pop Rock dalam bahasa Mandarin.

Walaupun begitu, bukan semua ahli fasih berbahasa Mandarin, tetapi hanya seorang, iaitu vokalisnya, Icun Lin. Anggota lain, Bertho Yu (keyboardist), Dhanny Ji (gitar), Andre Wu (Bass), Henzt Wei (drum), Sanley Zhong (vokal) dan Steve Zhang (vokal) hanya fasih berbahasa Indonesia.

Menurut Icun Lin, Golden Dragon akan menggunakan kesempatan bersama Tune Studios ini untuk melebarkan sayap ke peringkat antarabangsa.

"Kami yakin dengan bimbingan Abang Roslan, album pertama kami ini akan mendapat sambutan yang baik. Kami tetap percaya kepada dia untuk menerbitkan album ini. Jelas Abang Roslan, dia menginginkan sebuah album berbahasa Mandarin yang lain dari lain. Semua lagu dalam album ini adalah ciptaan kami sendiri. Dari 20 buah lagu yang ada, kami telah memilih 11 buah lagu yang terbaik untuk direkodkan, "jelas Icun.

Sementara itu, Roslan Aziz juga mengakui dia merasa cukup senang untuk merilis album Golden Dragon. Untuk Roslan ini adalah satu lagi pencapaian dalam kerjaya seninya.

"Ini adalah projek pertama Tune Studios sejak kami mula beroperasi pada Julai lalu. Untuk saya, kerjasama ini mencatat sejarah buat saya kerana sebelum ini saya tidak pernah menerbitkan album Mandarin. Saya rasa cukup bangga kerana dapat bekerja dengan kumpulan yang sedang mencipta nama di Indonesia ini .

Golden Dragon Pasar Album Mandarin Untuk China

Saya tidak melihat penggunaan bahasa Mandarin ini sebagai satu halangan untuk saya mengetengahkan kumpulan ini. Muzik adalah untuk semua. Mungkin ada yang tidak yakin, tetapi hakikatnya pasaran muzik China sangat luas.

Untuk memastikan album ini mendapat sambutan baik, saya kena pastikan kami mendapatkan hasil yang terbaik, dan inilah cabaran yang perlu saya hadapi. Secara peribadi, saya melihat Golden Dragon sebagai sebuah Kunpulan yang ada identiti sendiri. Mereka tidak terikut-ikut dengan gaya persembahan kumpulan lain. Malah, mereka juga cukup yakin untuk memperjuangkan bahasa Mandarin walaupun tahu bukan mudah untuk mendapatkan tempat di Indonesia, "ujar Roslan.

Album yang akan menjalani proses mastering di New York, Amerika Syarikat ini dijangka akan siap pada bulan Oktober depan. Jika semuanya mengikut jadual, ia akan dilancarkan pada Tahun Baru Cina 2012. Album ini akan diedarkan di Indonesia, Malaysia dan negara-negara ASEAN yang lain. Pembuatan album ini dibuat kerana adalah sebahagian daripada hadiah yang dijanjikan ketika Golden Dragon dinobatkan sebagai pemenang tempoh hari. -Gua.

Tengok Video Golden Dragon Juara AirAsia RedTix redAMP Audition 2010.




mohdrohaizad.com - Adakah kumpulan Golden Dragon akan berjaya dalam pasaran Malaysia dan antarabangsa dengan label Tune Studios? Siapa tahu kan? Mungkin peranan Roslan Aziz akan berjaya membawa mereka berjaya di seantero dunia.

Jika Anda Suka Dengan Artikel Ini, Mohon Share Di Laman Sosial dan Blog Dengan Klik Button Di Bawah. Jika Berminat Untuk Link Dengan Blog Hiburan Ini, Sila Komen dan Letak Link Web Blog Anda. Nanti Penulis Cuba Blogwalking. Terima Kasih.

Golden Dragon - Tune Studios Terbit Album Mandarin By Mohd Rohaizad. Published: 17.8.11
Rating5.0 ★★★★★ © 6889 reviews. based on Microformats review aggregate



Terima kasih atas kunjungan Anda



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...